Bila lelaki benar-benar jatuh cinta ?

wentworth miller Bila lelaki benar benar jatuh cinta ?
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Cetak

Bila lelaki benar2 jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dgn ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejutkan. Hati lelaki yg dianggap keras selama ini,tiba2 secara semulajadi menjadi selembut kapas
apabila sudah jatuh cinta dgn relanya.Bahkan lelaki yg mabuk cinta
sanggup berkorban dan buat apa sahaja utk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai.Utk melihat lelaki menangis amatlah payah. Diantara tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn hebat ialah:

1. Dia bersungguh2 melakukan sesuatu utk kekasihnya dgn rela bukan krn terpaksa.
2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yg kuat bercakap.
3. Dia byk menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap2.
5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.
8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian krn dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.
10. Dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11. Dia pandai merajuk hati krn ingin dipujuk oleh kekasihnya.
12. Dia akan mengalabah apabila kekasihnya berjauhan daripanya terlalu
lama.
13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.
14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat drpd kekasihnya.
16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting
dengannya .
17. Dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dgn sabar.
18. Dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya .
20. Apabila timbul org ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
21. Dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang
perempuan .

Tidak semestinya tepat, namun banyak yang tepat mengenainya….

icon smile Bila lelaki benar benar jatuh cinta ?
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Cetak
cintailah lelaki… hehehe


sumber: email

098f6bcd4621d373cade4e832627b4f6 Bila lelaki benar benar jatuh cinta ?
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Cetak

Kongsi Pendapat Anda

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    CommentLuv badge

  1. menulis

    sy dh btunang, sy pilihan keluarga pihak lelaki, mmg tak lama kenal tp sy tk pnah bercinta, sy terima lelaki ni tanpa byk soal lgpun dia abg kwn sy, dari keluarga yg baik2 pd pandangan sy…sy tak cinta mulanya tp skarang btl2 dh jatuh cinta, syg sgt, tp yg sedihnya bila dh btunang baru sy dpt tau dia kaki pmpuan, sikap dia masa mula2 nk sy berbeza dgn skarang, bsungguh sgt mulanya tp skarang sy yg terkejar-kejar cinta dia, dia tetap tk tinggalkan sy, mungkin takut dgn keluarga, puas sy cuba tuk tunjuk rasa syg n cinta sy pd dia tp dia tetap mcm tu, tak tinggalkan sy tp curang di belakang sy…sy marah pd dia bila dpt tau dia curang pd sy tp skarang sy byk diam n tak marah lagi sbb sy sedar dia sebenarnya tak cintakan n cinta tak boleh dipaksa..akhirnya mungkin sy yg akan pergi dgn sendirinya walaupun berat sgt rasanya…

  2. atie menulis

    Ada gak la yg blh caya.Tp bila part nangis selalu jumpa tp blh pulah ada org lain..blh caya ke cam tu…tp x kisah la nama pun x-bf…

  3. aien menulis

    saya pun sama kadg2 buat si dia kecik ati, ye la hati saya sedih dengan sikp sempoi nyer..lelaki sempoi ini boleh jadi seorang yang romantik ke????

    • aien menulis

      abis tu??hasilnyer ape je awk dapt bile hati dia di skiti oleh awk? ape yang dia buat?bersabar ke or buat xlayan perasaan tu.

  4. nur menulis

    sye da sorg teman lelaki..tp skp die yg ske mrh2 buat sye kliru samada die btl2 syg or x pada sye…

  5. aida danishs menulis

    sume btul…tp sy tpaksa lepskan die..sbb ati sy bukn mliknya..ari2 sy doakn die bhagia n jumpe org yang lbh baik dr sy n leh bahagiakn die..n one day i dpt taw die dah de gf bru..hmmm dlm ati Tuhan jr yg taw perasaan sy time tu..jln ase x jijk bumi,mkn pon x ase pe2..study pon sush nk manage…tp pe2 pon sy bsyukur sgt2,sbb doa sy tlh tmakbul…sy doakn yg tbaek tok die..smoga die bahagia selalu..n jgn risau law dirimu dtimpa mslh sbb memg ade yg sntiasa doakn utk drimu…

  6. saya menulis

    knpe lelaki tu ckp syg. tp tetap jauh kan diri dari orang yang konon nye die syg? syg ke kalu just ignore cm tu je?

Penafian: Semua pendapat di sini adalah tanggungjawab penulis komen tersebut, pihak Eizil.com akan memadam tanpa notis sekiranya terdapat komen yang berbaur perkauman dan menyentuh sensitiviti mana-mana kaum.